التخطي إلى المحتوى
بالصور.. الشيخ «محمد جبريل» يكشف عن أسباب غلاء الأسعار والضنك الموجود الآن

قال الداعية الإسلامي ” محمد جبريل” كاشفاً السبب وراء المشاكل وغلاء الأسعار التي تشهدها الدولة المصرية، مؤكداً أن ما يحدث للمواطنين من غلاء وضنك قد تم ذكره في القرآن الكريم

وأضاف “جبريل”  من خلال تدوينه له على موقع التواصل الاجتماعي المصغر “تو يتر”، مؤكداً أن الآيات القرانية تكشف للجميع عن السبب وارء غلاء المعيشة والضنك الذي يعيشه المواطنين، قائلاً : ” ظهر الفساد في البر والبحر بما كسبت أيدي الناس ليذيقهم بعض الذي عملوا لعلهم يرجعون”.

حيث يؤكد الشيخ ان السبب وراء الغلاء الفاحش الذي يشهد المواطنين والحالة النفسية السيئة التي يعيشونها بسبب أيديهم، ولابد للرجوع إلى الله، مذلك من أجل انتهاء تلك الأزمات وضيق النفس.
شاهد..

قد يهمك أيضًا

التعليقات

  1. إحنا عايشين في ضنك عشان مِسلِّمين عقولنا ليك إنتى وإللي زيك وسايبينكم تتاجروا بينا وتمارسوا علينا سلطة هي أصلاً مش من حقكم. ألف اتفوخس على كلامك يا أخي… بقى الست العجوزة إللي قاعدة جوه كرتونة عشان تتدفى وهي بتبيع شوية الخضرة إللي حطاهم جمبها في السوق عشان تاكل لقمتها بالحلال دي ست حالتها ضنك عشان عاصية وفاسدة؟ إنتي وإللي زيك ملتكم ما لهاش علاقة بالإسلام، إنتوا ملتكم ليها علاقة بالدروشة وتغييب العقل وركوب ظهور المسلمين. والله العظيم تلاتة أنا بقيت بكرة أشكالكم زي كرهي للمرض بالظبط.

  2. كلام فارغ ومقيت وأصبح من الواضح إن كل هؤلاء من أصحاب اللحى والوعظ والدروشة في أمتنا المسلمة ليسوا سوى متكسبين بكلام الله يشترون به ثمناً قليلاً لدنياهم ودنيا أبنائهم. هذا الرجل الناقص العقل والدين بيقول لأمته المسلمة إن “المسلم إللي بيعبد ربه ولا يشرك به أحداً وبيجري بالحلال على لقمة عيشه من طلعة الشمس لحد غروبها عشان يروح لعياله بأكلهم” حالته ضنك عشان فاسد! طب أمال يا عم النطع ليه الأمم الأخرى غير المسلمة عايشة مرتاحة في الوقت إللي فيه ناكرين ربنا أصلاً وبيلعبوا قمار وبيزنوا وبيشربوا خمرة؟

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.