التخطي إلى المحتوى
بالفيديو.. عمرو أديب يروي تفاصيل رعب يوم 26 يونيه التي عاشها مع أسرته
عمرو اديب

قال الإعلامي عمرو أديب متحدثاً عن موقف خطير حدث له يوم 26 يونيه، حيث أكد أن اللواء سامح سيف اليزل والجيش المصري أنقذ حياته هو وزوجته من القتل.

وأضاف ” أديب ” من خلال برنامجه” كل يوم “والمذاع على قناة ” أون تي في” الفضائية المصرية قائلاً: “يوم 26 يونيو سنة 2013 جالي، الله يرحمه سامح سيف اليزل، وقالي انزلوا من البيت دلوقتي لأن فيه ناس جاية تقتلكم، خدت مراتي   ونزلت .. وسألته نروح فين ؟ قالي روح للفندق اللي جنب مدينة الإنتاج الإعلامي (الموفي نبيك) ” على حد قوله.

وتابع  :” جايز يكونوا هيلمونا كلنا في حته ويضربونا ضربة رجل واحد .. فضلت أسوق نص السكة وألف وأرجع تاني لغاية لما وصلت عند (الموفي نبيك) ودخلت ، لقيت الدبابة واقفة والعسكري واقف فوق المدفع الرشاش قلت الله أكبر ، وقعدنا 30 يوم ” على حد تعبيره.

واستطرد: “أنا هقولكم اللي أنتوا تعرفوه ، في مقابلة من المقابلات كان قاعد فيها خيرت الشاطر ومحمد مرسي وهشام قنديل وعبد الفتاح السيسي ، ويوميها أدوله (السيسي) قايمة بالأسامي و قالوله دول يتقبض عليهم ، يوميها السيسي قالهم : الجيش مبيقبضش على حد”بحسب تعبيره.

شاهد الفيديو..

التعليقات

  1. الاعلاميين والصحفيين والفنانين والسياسيين في مصر ، جمعوا ثروات طائلة وأصبحوا جزء مهم من منظومة الفساد التي تحكم مصر .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.