بالفيديو| منقذ فتاة المنصورة من التحرش: قلعنالهم الحزام وهذه تفاصيل ما حدث

بالفيديو| منقذ فتاة المنصورة من التحرش: قلعنالهم الحزام وهذه تفاصيل ما حدث

كشف سلامة أحمد سلامة، الشاب الذي أنقذ، فتاة المنصورة، من واقعة التحرش الجماعي، تفاصيل ما حدث خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي شريف عامر، ببرنامج طيحدث في مصر” المذاع على قناة “أم بي سي مصر” الفضائية.

فروى سلامة أحمد سلامة تفاصيل ما حدث قائلا “كنت أنا وصحابي سهرانين عادي في المشاية، فجأة لقينا تجمع، شباب  كتير جدًا،حوالين بنتين أثنين مرة واحدة، لقيناهم زنقينهم في الجدار، وتجمع مش عادي، مرة واحدة أنا وصحابي، قعدنا نزق، وقلعنا الحزام وزقنينا فيهم”.

وأردف سلامة أحمد سلامة “البنيتن مشيوا، قعدوا يجروا وراهم، وبالأحزمة قعدنا نجحز على البنات، لحد ما جينا عند محل موبيلات، بس المحل نزلهم، خاف من التجمع على الحاجة اللي عنده لأن العدد كان كبير جدًا، دخلوا بوابة العمارة اللي تحت المحل”.

وأضاف سلامة أحمد سلامة، منقذ فتاة المنصورة من التحرش قائلا “بعد كده ركبناها العربية، كانت راكنه ومنعرفش هي بتاعت مين أصلا، بس إحنا صعب علينا الموقف، المنظر وحش، ميرضيش ربنا ولا يرضي أي حد”.

جدير بالذكر أن الأجهزة الأمنية في المنصورة ألقوا القبض على ١٥ من المشتبه فيهم في ارتكاب واقعة التحرش الجماعي بمدينة المنصورة ليلة رأس السنة، بعد استجواب العاملين بالمحال التجارية وحراس العمارات في موقع الحادث، الذي أثار حال من الغضب العارم خلال اليومين الماضيين بعد تداول مقطع الفيديو الخاص بالتحرش على مواقع التواصل الاجتماعي.

شاهد الفيديو…