متابع يمدح آخر عشر سنين لحكم مبارك.. وعلاء مبارك يرد: عندك حاجة سلبية قولها

متابع يمدح آخر عشر سنين لحكم مبارك.. وعلاء مبارك يرد: عندك حاجة سلبية قولها
علاء مبارك

وصف أحد مستخدمي موقع التدوينات الصغيرة “تويتر” الفترة ما بين عامي 2000 حتى 2010، بأنها أزهى مراحل النمو الاقتصادي الذي شهدته جمهورية مصر العربية، في جميع المجالات.

حيث كتب المتابع  “مصر في الفترة ما بين سنة ٢٠٠٠ الي ٢٠١٠ كانت في أزهي مراحل النمو الإقتصادي في كل المجالات وصل متوسط النمو حوالي 8 % في هذا الوقت و كانت الإستثمارات في كل المجالات داخلياً و خارجياً في أقصى معدلاتها العالمية كنت افضل من دول أوروبية كتيرة و وصل معدل النمو لمصر ذي الصين”.

فرد عليه علاء مبارك، مجل الرئيس الأسبق محمد حسني مبارك قائلا “حضرتك بتقول ايه استاذ محمد، عندك حاجة سلبية قولها معندكش لو سمحت الصمت افضل ! مع احترامى ده كلام يتقال بردو ! حضرتك عارف ان البعض قاعد مستنى ومتحفز لشن هجمات مرتدة على شخصى اسرع من مرتدات المنتخب ، فَلَو سمحت اكتب كما تشاء بس خليك سلبي شوية ، قول مثلاً دول اوحش عشر سنوات”.

وتدخل متابع أخر في الحوار قائلا “عاوز سلبيات أقولك واحده كانت قاهرنى انا شخصيا واتمنى لو توضحلى لو عندك توضيح احنا كشباب متعلم جامعى بعد ما بخلص كليه بحس انى جاهل وسط متطلبات سوق العمل”.

فرد عليه علاء مبارك ” ومع ذلك فى شباب برضو نفس تعليمك يا استاذ حاتم طور من نفسه واجتهد فى نفس زمن التعليم الفاسد ده وما شاء الله عليهم حاجة تفرح شباب من هندسة وطب وتجارة وذى الفل . يومك سعيد ان شاءالله”.