بالفيديو| أحمد موسى: اللي قالوا هيعدموني.. منتظركم في ميدان التحرير يوم الجمعة

بالفيديو| أحمد موسى: اللي قالوا هيعدموني.. منتظركم في ميدان التحرير يوم الجمعة
أحمد موسى

سخر الإعلامي أحمد موسى من دعوات التظاهر يوم الجمعة القادم، والدعوات التي أطلقها البعض بإعدامه، وذلك خلال حلقة الأمس من برنامج “على مسئوليتي” المذاع على قناة “صدى البلد” الفضائية.

حيث علق أحمد موسى على الدعوات التي تم إطلاقها على خلفية الفيديوهات التي نشرها المقاول محمد علي ضد الرئيس السيسي قائلا “الإرهابيين الخونة، والطابور الخامس، و6 إبريل، مع تنظيم الإخواني الإرهاب، بكرة وبعدة هتيجي ليا شحنة قلل من البلد، هروح بيهم وأقف في التحرير، أنتوا تاني دعواتكم دي تاني، وقعدوا يقسموا، وقالوا أول حاجة هنعملها هنعدم أحمد موسى في ميدان التحرير طب أنا جايلك ومستنيك يوم الجمعة وهبات هناك بالقلل”.

وتابع احمد موسى قائلا “الدعايا السوداء هدفها إنه يعملك شوية قلق، إحنا عارفين إن في إخوان مجرمين، وإنضم ليهم شوية عار، اللي هما مش مصريين، إنما المصري الحقيقي هو للي يقف مع بلده في كل الحالات، هو اللي يقف مع بلده في أي مرحلة وفي كل الحالات، يقف معاها وقت التنظيم الإرهابي، ويقف مع البلد، لأنه في الأخر ملوش إلا بلده”.

وأضاف أحمد موسى “مصر تواجه معركة وحرب، تواجه الإرهاب والإرهابيين، وتواجه الأاشرار وكل اللي بيروجوا الأكاذيب، أنتوا تاريخكم معروف، وافتح الكتاب تعرف دول مين، يا جماعة دي بلد، بلاش الحاجات الشخصية، أكتب كلمة دافع عن بلدك يا أخي، في بلد بتتعرض لحرب إعلامية”.

وأكمل “خليك مع مصر مش مع الرئيس، يعني اللي يقف مع مصر تهاجموه، وأعداء مصر تدافعوا عنهم، أرحموا البلد شوية”.