بالفيديو| تامر أمين: عمرو وردة محتاج طبيب نفسي.. وأنا اسف يا ميريهان

بالفيديو| تامر أمين: عمرو وردة محتاج طبيب نفسي.. وأنا اسف يا ميريهان

علق الإعلامي تامر أمين على قرار هاني أبو ريدة رئيس اتحاد الكرة المصري، والمشرف العام على منتخب مصر، باستبعاد نجله اللاعب عمرو وردة لاعب الفريق من معسكر كأس أمم أفريقيا 2019.

لازم نعترف إن اللي حصل النهاردة مشكلة كبيرة، سواء إحنا معاه أو ضده، وفي فريقين منقسمين حولين القرار الخاص باستبعاد عمرو وردة من المنتخب”.

وتابع تامر أمين قائلًا ” في فريقين الأول بيقول اه كان لازم يتم الاستبعاد لأن ده سلوك غير اخلاقي عمله عمرو وردة، وكده ممكن يتفشى حالة الإنفلات في الممنتخب، وفي فريق تاني شايف إن القرار قاسي، وإن واقعة البنت المكسيكية محصلش في معسكر المنتخب، فأنت بتعاقبه ليه على حاجة قديمة”.

وطرح أمين سؤال “ليه لاعب بهذا الحجم محترف ومهم، إيه اللي يخليه يعمل كده، إيه اللي يخلي لاعيب دولي في منتخب مصر، محترف إيه يخليه يعمل كده كتير، اللي اللي يخلي لاعيب بالمستوى ده يحاول يشقط ويتحرش طول الوقت، لازم يببقى في مشكلة سلوكية، أصله مش من أطفال الشوارع”.

واعتذر تامر أمين لميريهان صاحبة الواقعة “متزعليش مني يا ميريهان لو كنت سخرت منك وقولت الباروكة ومحمد رمضان، كنت بهزر بس من حرقتي من عمرو وردة، في النهاية التحرش تحرش وإحنا ضده على طول الخط”.

وأضاف أمين “جل من لا يخطأ مهوممكن ينصلح حالة بعد فترة ونستعين بيه، محدش بيتعاقب عقاب أبدي، لازم نعالجه، لازم المنتخب يجبله طبيب نفسي أو خبير سلوكي، ويقعد معاه، ونشوف القصة دي نظبطها إزاي”.