بالفيديو| هجوم ناري من تامر أمين على عمرو واكد وخالد أبو النجا

بالفيديو| هجوم ناري من تامر أمين على عمرو واكد وخالد أبو النجا

هاجم الإعلامي تامر أمين في مقدمة برنامجه “أخر النهار” المذاع على قناة “النهار” كلًا من الفنان عمرو واكد وخالد أبو النجا، بسبب اجتماعهما مع عدد من أعضاء الكونجرس الأمريكي.

فعلق أمين قائلًا “بعد 2011 ظهر في المقدر اشخاص متبقاش فاهم نبتهم عامل إزاي، زرعة حلوة ومسقية ولا زرعة شيطاني، كتير من اللي طلعوا من 2011 كانوا زرعة شيطاني، ومنهم اللي موا نفسهم ناشط سياسي، وإحنا في الإعلام اللي عملنا لهم قيمة”.

وتابع أمين “من حرقتي من كتر ما الواضح شاف وعدى، ومن كتر ما الأيام بتكشف إني كنت صادق في رؤيتي وكنت فاهم إن دول بكاشيين، النصب باسم الوطنية مستحيل يكموا، وزي النشطاء السياسين، كان عندنا نشطاء فنيين، عشان عمل فيلمين ومسلسل وست كوم، فكر إن له قيمة ويدلو بجردله في السياسة”.

وأكمل أمين “أنت واحد فنان، مالك ومال المشهد السياسي، ما كل واحد يخليه في تخصصه، ولا إحنا بقينا سمك لبن تمر هندي، دي مش وطنية، ده واحد بيخرب وطنه بشكل متعمد، بقوا أقاء وإخوان في الخيانة”.

وأضاف أمين “عمرو واكد طل الوقت عايز يعمل فيها عنتر بدون مناسبة، وبيطلع تصريحات في السياسة بدون مناسبة، هو وخالد أبو النجا في الفترة الأخيرة تم استخدامهم لضرب مصر بإرادتهم، لتشويه مصر، عندهم موقف من التعديلات الدستورية هما أحرار، لأن في ناس كتير معترضة ودي طبيعة البشر”.

شاهد الفيديو كامل…