بالفيديو| أديب يعلق على جولات كامل الوزير المفاجئة: لسه في شهر العسل

بالفيديو| أديب يعلق على جولات كامل الوزير المفاجئة: لسه في شهر العسل

أشاد الإعلامي عمرو أديب، بجولات الفريق كامل الوزير، وزير النقل المفاجئة في محطة مصر، في الفترة الأخيرة، وذلك خلال حلقة الأم من برنامج “الحكاية” المذاع على قناة “أمي بي سي مصر” الفضائية.

فعلق أديب على تلك الجولات قائلًا “شفت عدد من الفيديوهات لكامل الوزير وهو يتحرك في السكة الحديد وأشعر أنه مازال في شهر العسل، يذهب إلى أماكن ويحتضن العاملين، ويبوسوه ويقوفوا جنبه، ولكن في نفس الوقت من ساعة بالضبط في قطر اتأخر ومجاش، الراجل نشيط وقوي وبيتحرك، ويبث الأمل والعزيمة، ولكن هل هذا سيؤدي إلى شيء أم ماذا، كيف ستستمر هذه التجربة، وكيف سيعمل”.

ووصف أديب “الوزير” قائلًا ” الرجل عنده عزيمة لا تلين، هو مستعد يزور كل محطات القطار، وأنا قولت من أول أن هذه تجربة جديرة بالمتابعة، هذا الرجل هيفضل وراهم وهيفضل وراه، معركة غريبة لأنه قطاع غير سهل، كل شوية يلاقوه في حتة”.

وأضاف أديب “للأسف المصريين مبيدوش شغل جامد غير والرئيس بتاع العمل واقف على إيدهم، وده في بعض الناس مش كلهم، ولكن وجود كامل الوزير في أماكن كثيرة في الفترة القادمة هنشوف تأثيرها غيه وهينجح ولا إيه”.

ووجه أديب نصيحة إلى “الوزير” قائلًا : من الفيديوهات اللي شوفتها، إن الموظفين بتوع الوزارة داخلين ورا بعض وكل واحد يقولوا يا معالي الوزير إحنا سعداء إنك جيت، الكلام ده قالوه للوزير اللي قبلك واللي قبل اللي قبلك، لا تستمع لأحد”.

شاهد الفيديو..