التخطي إلى المحتوى
فيديو| ريهام سعيد ترد على وقفها: والله عمري ما هرجع للإعلام.. وهقرب من ربنا
ريهام سعيد

نشرت القناة الرسمية للإعلامية ريهام سعيد على اليوتيوب، فيديو لها ترد فيه على وقف برنامجها، و على حملة الهجوم التي تعرضت لها مؤخرًا بسبب تصريحتها حول مرضى السمنة والتي قالت فيها  “الناس التخينة ميتة، عبء على أهلها وعلى الدولة، الناس التخينة بتشوه المنظر”.

فقال ريهام “بما إن الحملة الممهنجة اللي معملولة، وكل 3 دقائق المواقع تنزل حاجة تقوم الناس، ومش مهم نظلم، ونضيع مستقبل الست دي وولادها وحياتها”.

وتابعت ريهام “أي حد ساهم في وقفي أو بتكذب، أنا والله ما قولت حاجة، واضح إنكم حافظين مش فاهمين، كل الناس بتردد لبعض كلام أنا مقولتوش، كل الحكاية إني قولت إن التخين شكله مش حلو ومش قادر يمشي على رجليه وعايش ميت، ناس كاتبة أني قولت ملهوش حق في الحياة”.

واضافت ريهام “أنا بعتذر للناس اللي اضيقت مني، أنا مبعتذرش عشان أرجع في اي حتة، أنا عمري ما هرجع اشتغل في الإعلام تاني، ولا همثل تاني، وعمري ما هرجع الشغلانة دي تاني، لأن اخطر من السرطان والسمنة وكل حاجة هو الضغط، جه الوقت اللي اعيش حياتي واتقرب من ربنا واقعد ما جوزي، أنا قضيت 16 سنة من حياتي بفكر في الناس، ومعملتش فلوس، كانت نيتي خالصة لله، وعمري ما تربحت من ورا شغلي، كفاية ظلم وبهدلة”.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.