إنضمام شيكابالا للمنتخب.. بين التأييد والرفض

إنضمام شيكابالا للمنتخب.. بين التأييد والرفض

استقبل اللاعب محمود عبدالرازق الشهير بـ”شيكابالا”، لاعب الرائد السعودي، مكالمة هاتفية من أسامة نبيه، المدرب العام للمنتخب الوطني، يبلغه فيها بإنضمامه لقائمة منتخب مصر، وذلك خلال معسكر المنتخب الوطنى استعدادا لمباراة غانا في الجولة الأخيرة من تصفيات أفريقيا المؤهلة لكأس العالم 2018.

وكتب مصطفى عادل :”مبروكعلي مصر كلها رجووع الأباتشي لمنتخب مصر، ونشكر كل اللي دعم شيكا إحنا مش عاوزين غير الحق بس والحياد”.

 وعلقت مريم خلف “الحمد لله ربنا يعوضه عن الظلم اللى اتظلمه و يارب يكون له دور مش يقعد و يمشى زى ما كان بيعمل معاه المعلم”.

وغرد آخر قائلًا :”ربنا فضل شايل الخير لشيكا لغاية الوقت المناسب وأعتقد أن شيكا ها يحط بصمته في روسيا بهدف ماركة الأباتشي”.

ومن بين المعارضين كتب تامر حامد :”مع إحترامى الشديد لشيكا كلاعب، ولكن هو لا يحترم موهبته والأولى لاعيبة أخرى، وهذا مجرد رأي شخصي”.

وانتقدت يارا ناظم انضمام  شيكابالا لمعسكر المنتخب الوطنى استعدادا لمواجهة غانا في الجولة الأخيرة من تصفيات أفريقيا المؤهلة لكأس العالم قائلة :”بصراحة في ناس أولى منه في الإنضمام للمنتخب، ومفيش حد ظلمه قبل كده هو اللي ظلم نفس، وتقريبا هيكون إنضمام المعسكر ده وبس”.