بالصور.. فتاة منتقبة تكشف تفاصيل تعرضها للتحرش داخل أتوبيس في حلوان ورد فعل صادم من الركاب يُشعل الفيس بوك

أثارت واقعة صور التحرش بفتاة منتقبة داخل أتوبيس من أحد الشباب في منطقة حلوان بالقاهرة، استياء جميع رواد مواقع التواصل الاجتماعي، حيث أكدت الفتاة «شروق أسامة»، أنها تعرضت إلى حادثة تحرش خلال عودتها من أحد الدروس داخل الاتوبيس.

حيث أضافت الفتاة «شروق أسامة»، أنها بمجرد أن شعرت بيد الشاب على الفور قامت بالتقاط صورة له حتي لا يستطيع أن ينكر الأمر، ثم بدأت بالصراخ ولكنها فوجئت برد فعل ركاب الأتوبيس، وتوالت التعليقات المتعاطفة معها من رواد الفيس وصدمتهم من انعدام الرجولة والإنسانية في المجتمع.

وقالت الفتاة خلال صفحتها بموقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»:

«دي تقريبًا أول مرة اقتنع أن معندناش رجالة.. ده لسه حاصل معايا حالًا.. أول حاجة عملتها إني صورت عشان لما يقول معملتش أعرف أرد عليه.. بس بمجرد ما زعقت وعليت صوتي لقيت الكل بيقول خلاص يا آنسة ومحدش فكر يتجدعن كدا».

«خلاص إيه حضرتك ده بيمد إيده أهيه.. معلش خلاص.. يعني رجالة كبار بشنبات بيقولولي اسكت لما واحد يمد ايده عليا.. ده أنا أصحابي أرجل منهم.. إحنا معندناش رجالة فخدي حقك منك ليها واخشنوا.. ويبقى حد يجي يقولي أصل لبسك مستفز»

«كنت راكبة ميكروباص من حلوان للتبين.. وأنا كنت راجعة من درس.. وحتى لو مش درس هتقدروا إزاي تحبسوا البنات في البيوت عشان أنتوا حيوانات مش قادرين تمسكوا نفسك عن بنات الناس.. لبسي مش ضيق وشي مش شايفة.. شوفوا حجج تبرروا بيها غير دي»

بالصور.. فتاة منتقبة تكشف تفاصيل تعرضها للتحرش داخل أتوبيس في حلوان ورد فعل صادم من الركاب يُشعل الفيس بوك 1
تعرض فتاة منتقبة للتحرش
تعرض فتاة منتقبة للتحرش
تعرض فتاة منتقبة للتحرش
بالصور.. فتاة منتقبة تكشف تفاصيل تعرضها للتحرش داخل أتوبيس في حلوان ورد فعل صادم من الركاب يُشعل الفيس بوك 2
تعرض فتاة منتقبة للتحرش
بالصور.. فتاة منتقبة تكشف تفاصيل تعرضها للتحرش داخل أتوبيس في حلوان ورد فعل صادم من الركاب يُشعل الفيس بوك 3
تعرض فتاة منتقبة للتحرش