لويس سواريز يعادل رقم فاولر بعد عضة ايفانوفيتش الشهيرة

لويس سواريز يعادل رقم فاولر بعد عضة ايفانوفيتش الشهيرة
ALTERNATIVE CROP Liverpool's Uruguayan striker Luis Suarez (R) clashes with Chelsea's Serbian defender Branislav Ivanovic (L) after appearing to bite the Chelsea player during the English Premier League football match between Liverpool and Chelsea at the Anfield stadium in Liverpool, northwest England, on April 21, 2013. Liverpool striker Luis Suarez on April 21 apologised for biting Chelsea defender Branislav Ivanovic during the sides' 2-2 Premier League draw at Anfield. The incident occurred mid-way through the second half, with Liverpool trailing 2-1 following a tussle in the penalty area. AFP PHOTO / ANDREW YATES RESTRICTED TO EDITORIAL USE. No use with unauthorized audio, video, data, fixture lists, club/league logos or ?live? services. Online in-match use limited to 45 images, no video emulation. No use in betting, games or single club/league/player publications. (Photo credit should read ANDREW YATES/AFP/Getty Images)

لويس سواريز لاعب فريد من نوعه رغم أنه لم يحقق جائزة الكرة الذهبية إلي الآن إلا أنه لاعب صاحب قدم ذهبية بالفعل فقد حقق لويس سواريز ليلة السبت رقما قياسيا جديدا وهو معادلة رقم اللاعب فاولر ب 28 هدف في موسم واحد في البريميرليج بعدما سجل هاتريك في مرمي كارديف سيتي في المباراة التي سجلت فيها تسعة أهداف منها ستة لليفربول و ثلاثة لكارديف سيتي لتنتهي المباراة بنتيجة 6-3 لصالح ليفربول .

غضة لويس سواريز

 

 

ورغم غياب سواريز عن أول خمسة مباريات بسبب تعرضه للإيقاف لعضه اللاعب برانسيلاف ايفانوفيتش إلا أن هذا لم يمنعه من معادلة رقم فاولر الذي حقق هذا الرقم في موسم 1995 – 1996 الذي حققه أيضا مع فريق ليفربول الذي لطالما حظي بالنجوم  .

بهذه النتيجة يصبح رصيد ليفربول من الأهداف 82 هدف في المركز الثاني خلف تشيلسي المنتشي بانتصاره بسداسية أمام أرسنال ويلتقي ليفربول مع سندرلاند يوم الأربعاء القادم لتكون معالم البريميرليج أكثر وضوحا .