التخطي إلى المحتوى
«أحمد موسى» يعرض أول فيديو حصري «لحظة دخول محمود شفيق كنيسة العباسية وتفجير نفسه».. وكيف اعترضه حارس الأمن؟

عرض الإعلامي “أحمد موسى”، مقطع فيديو حصري لقناة “صدى البلد”، يرصد لحظة دخول منفذ تفجير الكنيسة البطرسية بالعباسية، “محمود مصطفى محمد شفيق”، وذلك بعد تمكنه من عرضه لأول مرة، ويظهر من خلال دخول كيفية دخول الانتحاري لداخل الكنيسة.

وأكد “موسى”، أن هذا الفيديو حصري لقناة صدى البلد، كأحد الأدلة التي كشفت عنها أجهزة الأمن المصرية، لدحر شائعات المشككين في الإعلان عن ملابسات واقعة تفجير الكنيسة، والذي يظهر من خلاله، شخص يتجول مسرعاً ويقوم بغلق الجاكت الذي يرتديه، ويتجه نحو دخول الكاتدرائية البطرسية في العباسية.

وتابع “موسى”، أن فرد أمن بالكنيسة، شك فيه ولكنه لم يتمكن من اللحاق به، وبعد دخوله بلحظات حدث الانفجار المروع، الذي أودى بحياة 22 من الأقباط بخلاف حارسي أمن الكنيسة البطرسية في العباسية أمس الأحد.

 

التعليقات

  1. ههههههههه يا جماعه مش اللى بيقول عليه ارهابى وفجر نفسه مش هوه هوه اصلا اللى طلع طاير بعد الانفجار اولا وثانيا المسافه بين الانفجار ووصوله للمكان ده تاخد بتاع 3 دقايق مش 3 ثوانى ليه هوه كان طاير ثالثا الكاميرا دى مش ثابته متحركه يعنى ده حد بيصور يعنى كان عارف معاد التفجير يعنى عارف مين اللى عملها ولا العصفوره اللى قلتله يصور فى الوقت ده ده دليل ادانه ليهم مش تبرئه عمر ابو 50% ما بيعمل حاجه صح كفايه انهم رجعونا 60 سنه وبرضو مفكرين انهم انقذونا من الملكيه اجهل خلق الله

  2. بسم الله ماشاء الله ….وبالنسبة للبيصور الفيديو كان عارف توقيت الانفجار قبلها ولا جات معاه صدفة

  3. هوه مولد أوسخ مذيع طلع على أوسخ قناة .. ومفيش فرد أمن ولا زفت فرد الأمن فى طريق وهو فى طريق آخر يا أهبل .. هو لو فيه أمن كانت الناس تدفع فدية لحرامى سيارات عشان يرجعو عربياتهم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.