التخطي إلى المحتوى
بالصور السفارة الامريكية تكشف سبب الخطا الكارثي لجون كيري
جون كيري

وقع جون كيري اليوم في خطا كبير جدا أثناء كلمته في المؤتمر العالمي لدعم الاقتصاد المصري، حيث قال أنه يسعى للاستقرار لدولة إسرائيل،كشفت السفارة الامريكية في مصر عبر صفحتها على موقع تويتر عن السبب وراء الخطا الكارثي الذي وقع فيه السيد جون كيري اليوم أثناء المؤتمر العالمي لدعم الاقتصاد المصري.

وقد قالت السفارة الامريكية أن السبب وراء هذا الخطا الغير مقصود هو السفر طوال الليل، وأيضا قلة النوم، وهو ما أثر على جون كيري، وجعله يقول غير قاصدا دولة إسرائيل بدل من مصر، ولكنه بالطبع كان يقصد مصر، وقد ختمت السفارة رسالتها عبر تويتر، وقالت الغرض الرئيسي من زيارة كيري لمصر، هو تأكيد ثقة الادارة الامريكية في مصر.

بالصور السفارة الامريكية تكشف سبب الخطا الكارثي لجون كيري 1

يذكر أن المؤتمر الاقتصادي في مصر قد بدء اليوم، وقد حضر عدد كبير من ملوك، وروؤساء دول العالم، وقد قدم عدد كبير منهم رغبتهم في زيادة أفاق التعاون مع مصر، وقدمو الدعم للاقتصاد المصري.

التعليقات

    1. هوو قال اللي بقلبووو والصدق العيب فينااا احنا كذابين اصلا المؤتمر عشان اسرائيل وهو جاي لكدة

  1. احنا كلنا اجددنا كانم كلهم فلاحين فا هتكلم بي البلد
    واحد امريكي ماسك منصب مكان عالي في امريكا يعني اكيد وره الي بيحصل لينا وي للوطن العربي بحاله يعني شوفت واحد يضرك وي يجي يساعدك دا كله كلام فشنك كلام وي خلاص مفيش اثباتات نهائي هوا جاي يثبت وجوده وخلاص عشان مينثبتش قدام العالم بحاله اني امريكا بتعادي مصر لاكن هيا في الاساس نفسها النهردا قبل بكره اننا ننشال من علي الخريطه اصحوا بقا حرام عليكوا كفايه نوم لحد كدا حرررررررام والهي شوفوا السيسي بيعمل ايه وي احنا بنعمل ايه لو بنجب بلدنا وبنحب الراجل الي مبينمش الليل واحنا قعدين ناكل نشرب وي بس حرام شوفوا احنا كنا ايه زمان وي دلوقتي ايه الوطن العربي بالكامل لولا ربنا وي البترول كنا موتنا من الجوع
    انا بعون الله عندي حلول للبلدي من الالف للياء

  2. نهيتكو على ايد الشعب اللى المصرى مهما قولت بنكره اسرائيل بازن الله النصر لى الجيش المصرى السوريه العراقى الجزائرى هى دى الدول اللى هتهدم اسرائيل

  3. اللى زى ده عارف انى الشعب المصرى بيكرا اسرائيل لو عامل ايه مصر هى الخطر على اسرائيل دلوقتى بعد ما نجحو فى تدمير جيوش كبير مثل العراق سوريا بى الفتنه بس ربنا هينصر الاسلام المسلمين

  4. ده بياكد ان امريكا وراء كل المصائب والمحن التي تمر بها بلدنا ياريت الناس تفهم

    1. لانريد شيئا من امريكا ولتذهب لحالها لانها هي التي تقوم بالفوضي في جميع الدول ونريد الاعتماد علي الله ثم علي انفسنا والله الموفق وتحيا مصر

  5. والله هو دا كيري الرجل الدموي الذي يكرة مصر والمسلمين هذا الجل اسير حرب فيتنام كارة البشر لان الفيتناميين ظبطوة علشان هوكدة كارة نفسو وغضب اللة باين علية عموما القافلة انشاء تسي ولكلاب تعععععععععغعوي

  6. الراجل كان تعبان يا جماعة ايه هنعلقلة المشنقة مخلاص الخرجية بتعتنا والسفاره وضحوا لينا الموضوع بكل سهوله .. لكي الله يا ام الدنيا يا حبيبتي يا مصر

  7. هما ما قالوش هو كان جاى من اين و الكيس ده كان فيه ايه ؟ محتمل كان جاى من السوق و الكيس كان فيه الغداء

    1. الى فى القلب ظهر على الملاء العالمى واحنا فهنين هم بيحبونا ادايه ومن القلب للقلب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. رغم انف امريكا وانف اسرائيل وقطر وتركيا وكل الحاقدين ستعلو مصر وتقوى مصر اان الاوان لتكون ملكة هذا الزمان ولن ترجع للخلف مرة اخرى وبداية نهاية امريكا فرعون هذا الزمان

  9. طبعا معروف ان لابد ان اللسان يتفلط بما يحويه قلب الكاذب هذا هو حال كيرى كاره مصر امريكا اللعينه وطفلها المدلل اسرائيل خلاص فلتت من بين ايديكم وانشاء الله جاء وقت مصر لتكون كبر واجمل دوله فى العالم بحق وحقيقى ودى بدايه النهايه لامريكا لفرعون هذا الزمان ان يبداء نهايته

  10. من ظن انه اخطأ فهو من أخطأ بالفعل …..
    هذا اسلوب الغطرسة الامريكية وهو البوح لما في داخلهم وان كان وخاصة في مثل هذه المواقف اي لا تنسوا مكانتكم مقارنة بمكانة اسارئيل عندنا
    وسبقه فيها الكلب الاسود بارك اوباما عندما اعبر عن العلاقة الامريكية الاسرائلية في جامعة القاهرة وتلاها بأية قرانية كي صفق له المغفلين وقد حدث.

    1. صح كلامك سيدى ومن قبلها قال الكلب بوش حرب صليبيه لكن سبحان من ينطق البهائم بكلمه الحق لان دى حقيقه نيتهم القذره

  11. طول السفر وقلة النوم ……………….علي اساس انه جاي ماشي يعني ……………دي مش قلة النوم دي قلة ادب …………..

  12. هو المهم عنده كان زكر اسرائيل باى شكل فى المؤ تمر بهدف الافساد ولاكن يمكرون ويمكر الله وهو خير الماكرين

  13. ياجدعان كلنا نعرف انه هو ده اللى فى قلوبهم اسرائيل فقط يعنى هو قال الحقيقه هيفضلوا يبررو والناس هتصدق تبريرهم بس اللى فى القلب فى القلب العدو الاول لمصر امريكا وبنتها اسرائيل

  14. ياكيرى انت نطقت ال جو قلبك ومايخيل علينا احنا المصريين حركات الصهاينة ربنا كاشف نوايكم وربنا ينصر مصر واهلها وجيشها ورئيسها عليكم ياصهاينة ياكارهوا الاسلام والمسلمين

  15. من فضلة القلب يتكلم اللسان ونحن نعلم ما فى قلبكم نحو مصر لكن هيهات ان كان الله معنا فمن علينا

  16. دا علي أساس ان كيري ده واحد معدي بالصدفه وحضر المؤتمر ده خبث المتآمرين
    عايز يوصل رساله ان اسرائيل هي اللي في القلب
    عايز يشوف ردود الأفعال ( مشاعر المصريين تجاه اسرائيل ) اللي هو عارفها كويس اصلا
    عايز يفسد فرحتنا ( ولاهو ولا مليون زيه يقدر ان شاء الله )
    واصلا اسوأ كلمه بصفه عامه هي كانت كلمة جون كيري
    وياريت يخلوهم بعيد عننا احسن ( يا نحله لا تقرصينا ولا عايزين منك عسل ) لأ ن عسلهم مر

  17. ياكيرى ياابن راشيل انت تعنيها فعلا ,والسفارة كدابة واحنا المصريين مايخيلش علينا الكلام ده ,لكن أؤكد لك ان الله سيجعل كلمته هى العليا وكلمتكم ايها الظالمون هى السفلى يا كارهوا الاسلام والمسلمين .

  18. انت رايح الحضانه مامتك مدياك كيس الاكل فى ايدك اجرى يابابا على فصلك وسيب مصر لرجالها

  19. رأى الشخصى أنه ليس خطأ لكنه مقصود ……… فهذا أمريكى قذر أراد أن يفسد فرحة مصر والعرب ـ ملأ قلبه الحقد على مصر وحب الأشقاء العرب لمصر ـ فأرسل رسالة قصيرة أنه إن كان هذا التجمع من أجل إستقرار مصر فأمريكا وراء إستقرار إسرائيل ـ وتحاول السفارة تجميل وجه الكلب الأمريكى ـ أفيقوا ياعرب هذه أمريكا وإبنتها العربيدة إسرائيل

  20. خليك فى كيس الهامبورجر اللى الست والدتك اديتهولك تاكله فى السكه المثل المصرى بيقول اللى القلب فى القلب واسرائيل البنت المدلله لكم يعنى ماجبتش حاجه جديدة ونفى النفى تأكيد احنا عارفين قد ايه بتكرهونا شكلك كنت بتتسوق من كارفوراوعى الكيس اللى فى ايدك مخروم

  21. ياحبيبى الالسنه لا تخفى مافى القلوب وزى مابنقول بالمثل المصرى اللى فى القلب فى القلب واسرائيل هى المدلله لكم اقولك خليك فى كيس الهامبورجر اللى مامتك عملاة لك خليك فى حالك وسيبنا فى حالنا شكلك كنت فى كارفور بتشترى حاجه للست والدتك

  22. دي اسرائيل يا جدعان يعني امه وابوه وفتاتهم المدلله ازاي ينساها في خطابه يعني
    طابه يعني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.