التخطي إلى المحتوى
رسائل نارية جديدة من تركي آل شيخ على إدارة الأهلي: «بطولة زائفة.. رحم الله صالح سليم»

عاد من جديد المستشار ” تركي آل شيخ” مالك نادي بيراميدز للهجوم على مجلس إدارة النادي الأهلي، حيث نشر تدوينه له اليوم على موقع التواصل الاجتماعي ” فيس بوك”  عبر حسابه الشخصي  عدة رسائل هامة.

رسائل تركي آل شيخ للأهلي

حيث علق ” آل شيخ” على تهديد النادي الأهلي بالانسحاب من النسخ المقبلة من البطولة العربية للأندية ، والتنديد بالشكوى التي تقدمت بها إدارة النادي الأهلي ضد اللاعب ” عبد الله السعيد” لدى الاتحاد الدولي لكرة القدم.

وقال تركي آل شيخ نصاً:

“ما شاء الله لسه فايقين أن فيه هجوم وإساءة ليكم من رئيس الاتحاد العربي؟ وليه لما قلت في لقاء تلفزيوني من كام يوم إني بفكر استقيل من الاتحاد العربي، فحبيتوا كالعادة تاخدوا اللقطة وتطلعوا أبطال قدام الجمهور وتلعبو على نغمة احنا اللي مشيناه”.

“كمان مش دي البطولة اللي لعبت فيها مباراة قبل كدة وطلعت؟! وهوا انت شاركت عشاني ولا عشان مصر وعشان الجايزة اللي بـ٨ مليون دولار؟”.

“وبعدين لما عرفتوا أن اتحاد الكورة حيأجل الماتش وده حق مشروع لبيراميدز رحتوا عاملين بطولة ومنزلينها في بيانكم وكأنه مخرج ليكم؟! عشان ميبانش أن اتحاد الكرة اخذ القرار العادل!”.

“كمان عاوز اسأل هوا ماتشنا معاكم كان من غير جمهور الدور الأول، يبقى من حقنا الماتش التاني يبقى بدون جمهور وده الحق الطبيعي لينا”.

“بسأل للمرة المليون وقدام الجمهور الآن فين قرار قبول الاستقالة من الرئاسة الشرفية؟! ومين اللي خايف يواجه؟ أنا اللي طالبت أن الماتش يكون كأس وبنفس التاريخ واتبح صوتي من ١٠ أيام بكده”.

“ومين اللي عاوز يأجل ماتش الزمالك؟ أنا بستغرب، أخاف ليه وأنا فايز بـ٢، وجول من السعيد وجول من أوفر من السعيد؟ لاعب منتخب مصر الي اتدفع قيمته ٣ مرات واللي بتحارب فيه واللي رميت بكل الذوق والمباديء ورحت تشتكيه للفيفا وعلى الاهلي السعودي اللي منه الامير المرحوم عبدالله الفيصل الرئيس الفخري واللي فيه صالة بأسمه في النادي!”.

حيث اختتم الدوينه مشيراً ان هذا التفكير من وجه نظره يعبر عن فيلم ولكنه فهمه متأخراً، وأن الهدف منه هو إحراق صورته أمام الجماهير  وكسب بطولة زائفة مترحماً على ” صالح سليم”.

قد يهمك أيضًا

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.