تفاصيل مثيرة وراء “فيديو التحرش” في التجمع الخامس.. وأول رد من الشاب المتحرش والفتاة صاحبة الفيديو

تفاصيل مثيرة وراء “فيديو التحرش” في التجمع الخامس.. وأول رد من الشاب المتحرش والفتاة صاحبة الفيديو
صورة من الفيديو

“فيديو تحرش” في التجمع الخامس، هذا هو حديث السوشيال ميديا في الساعات الماضية، وذلك بعدما رفضت “منة حيران” وهي فتاة عشرينية، فيديو يوضح تحرش بعض الأشخاص بها بشكل لفظي، وهو الأمر الذي أثار جدل واسع عبر صفحات مواقع التواصل الاجتماعي.

وعلقت الفتاة وروت بعض تفاصيل هذا الفيديو قائلة: «أنا كنت واقفة في المكان ده زي أي بنت منتظرة أتوبيس شغلها، وفجأة لقيت شخص بيحاول التحرش بي لفظيا أكثر من مرة، ورغم أني أتعرضت لتهديدات كبيرة بعد الفيديو ده، لكن أنا كنت مصممة أني أنشره”.

ومن جانبه، قال الشاب الذي ظهر في الفيديو المذكور،  وتحدث عن تلك  الواقعة، وأكد بأنه لم يكن يقصد إيذاء الفتاة نهائيًا،وبمجرد ما شعر بأنها غاضبة انسحب على الفور على حد وصفه.

وقال الشاب في أول تعليق له على هذه الواقعة:  «لما قالتلي أنا متضايقة اعتذرت لها بشكل لائق وأخدت بعضي ومشيت، بصراحة أنا شايف إنى معملتش حاجة غلط كل اللي قولته ليها تعالى نشرب قهوة بدل ما كل اللى رايح واللى جاى بيضايقك، خاصة أن الموضوع كان ملفت جدا»، لافتًا إلى أنه يتعامل مع أشخاص كثيرين في دول متعددة.

وأكمل تصريحاته وحديثه حول الفيديو المثير للجدل: «الموضوع أخذ أكبر من حجمه وانتشر بشكل كبير جدًا في وقت قصير، وفيه ناس واقفه معايا وشايفه إن أنا مش غلطان، ومعتقدش إن أنا كده اتحرشت بحد، أنا لا قولتلها تعالى اركبي معايا ولا نروح البيت».

https://www.youtube.com/watch?v=OIJgIMBklTA